marine

به گزارش مانا علی اوسط هاشمی درباره تاثیر پتروشیمی مکران در روند توسعه چابهار و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رشد، پیشرفت و توجه جهانی آینده اقتصاد دنیا معطوف به اقیانوس هند و کشورهایی است که در حاشیه اقیانوس هند جای دارند، کشورهایی که بیش از دو میلیارد و 200 میلیون جمعیت در آنها مستقر هستند و توجه آنها در جستجوی نیاز‌ها و محصولات و فرآوده‌های نفتی عمدتا می‌تواند معطوف به کشور ایران باشد، ضمن اینکه از ایران به عنوان عضو موثر در تاسیس و حیات بخشیدن به این اقیانوس یاد می‌شود، لذا پتروشیمی مکران از نظر منطقه‌ای می‌تواند به سایتی برای تامین محصولات نفتی مورد نیاز این کشورها تبدیل شود.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید و طی سه سال گذشته نگاه‌ بسیار قشنگی به استان سیستان و بلوچستان و به ویژه بنادر چابهار شکل گرفته است، تصریح کرد: این نگاه دولت باعث افزایش اشتیاق بخش خصوصی برای پایه گذاری کارهای بزرگ در این استان و بنادر آن شده است که پتروشیمی مکران از جمله این شرکت‌هاست، پتروشیمی مکران تا به امروز تمام زیرساخت‌های لازم را مهیا کرده و این نشان از اراده و عزم جدی صاحبان سرمایه و مشتریان این صنعت است.

به گفته بالاترین مقام اجرایی استان، جلب توجه امروز کشورهای بزرگی مثل هند، چین، پاکستان، اندونزی و سنگاپور به این منطقه و اینکه اینجا را نقطه وصل و ارتباط خودشان با سایر بلاد اسلامی یا جهانی می‌دادند فرصت ارزشمندی است برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و آنهایی که در جستجوی فرصت‌های ناب برای نقش محوری در منطقه هستند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه برای پتروشیمی مکران برنامه‌ریزی سنگین داریم، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی، تغییر اقلیم و تاب نیاوری مرکزیت کشور ایجاد پتروشیمی مکران فرصت ارزشمندی برای منطقه است، علاوه بر آن باعث ایجاد توجه نسبت به سواحل ارزشمند و بکر مکران که آماده است برای اوج دادن و نقش‌پذیری شده است.
وی در پایان خطاب به سرمایه‌گذاران تاکید کرد: آنها که در جستجوی فرصت‌های نقد و ناب هستند اینجا امروز برای کارآفرینان و نقش‌آفرینان آغوش باز و به سمت اقبال است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی